Reklama zewnętrzna- billboardy, szyldy, reklamy na obiektach ruchomych
Skuteczna reklama usług w internecie może być kosztowna na dłuższą metę. Za reklamę w gazecie, telewizji i radiu też trzeba zapłacić niemałe pieniądze. Istnieją w prawdzie darmowe formy reklamy internetowej, np. na portalach społecznościowych. Taka forma reklamy nie sprawdzi się jednak w stu procentach, zwłaszcza wtedy gdy potencjalni jej adresaci, np. ludzie starsi z nich nie korzystają. Gwarancja, że dotrze się do grupy docelowej jest najważniejsza w reklamie. Jedną z najskuteczniejszych, a zarazem niezbyt mocno obciążających budżet, jest reklama zewnętrzna.
Reklama zewnętrzna to przede wszystkim billboardy, plakaty, szyldy, telebimy, reklamy elektroniczne a także reklamy na obiektach ruchomych tj. środki komunikacji miejskiej, czy samochody. Popularną formą reklamy zewnętrznej, jest tzw. citylight. Reklama umieszczana jest za szybą z tworzywa i podświetlona. Tego typu reklamy można zauważyć na przystankach autobusowych. Na różnego typu imprezach promujących i kulturalnych popularna jest reklama pneumatyczna. Któż z nas nie widział wypełnionych helem balonów i dmuchanych postaci, prezentujących ofertę różnych firm.
Ruchomą reklamę zewnętrzną na środkach komunikacji publicznej możemy zaobserwować w czasie trwających kampanii wyborczych, czy samorządowych, prezydenckich czy europejskich. Firmy zajmujące się szeroko pojętym przedstawicielstwem handlowym często prezentują swoją ofertę w postaci naklejek i malunków na samochodach. W końcu reklama jest dźwignią handlu, a reklama zewnętrzna jest tego najlepszym przykładem.