Komu przynosi korzyści baza firm? Bazy firm nie powstają bez powodu. Kto korzysta z takich spisów? Ze spisów tego typu korzystają konsumenci jak i twórcy rynku. Każda z tych grup korzysta z nich na swój sposób. Przedsiębiorcy, dystrybutorzy i sprzedawcy wykorzystują internetowe bazy firm w celu reklamowania swoich przedsiębiorstw, sklepów itp. Nie każdą firmę stać od razu na reklamę w mediach lokalnych, czy ogólnopolskich. Poza tym o internecie mówi się, że jest to obecnie najważniejsze, najprężniej rozwijające się i największe medium.
Znawcy przedmiotu twierdzą, że chcąc zdobyć rynek, trzeba zacząć od internetu, bo to właśnie tam większość z nas poszukuje różnych produktów i usług. Baza firm to także korzyść dla pojedynczych klientów. W przeciągu kilku sekund znajdujemy w niej potrzebne towary lub usługi. Po gazetę trzeba pobiec do kiosku, a w jej wirtualnym wydaniu są wprawdzie ogłoszenia, ale jest ich nieporównywalnie mniej niż w najmniejszej bazie firm. Telewizja i radio tłuką na okrągło opłacone reklamy, ale tych mamy już serdecznie dość, a poza tym rzadko trafiamy w nich na to, co nas naprawdę interesuje.
Baza firm odpowiedzią na potrzeby klientów.
W bazie firm czytamy ogłoszenia firmowe wtedy, gdy tego chcemy. Baza firm wyszukuje nam to, co nas interesuje, odpowiada na nasze pytania i przynosi potrzebne nam informacje. Baza firm jest zawsze pod ręką. Nie trzeba wysilać się, by ją zlokalizować. Dlatego właśnie przedsiębiorcy zamieszczają reklamówki swoich firm w wielu bazach firm. Informacja narzucana przez reklamy radiowe, czy telewizyjne, jest zupełnie czymś innym niż informacja naprawdę pożądana przez klienta i aktywnie przez niego poszukiwana.
Baza firm – wolny wybór.
Przeglądając bazę firm, a raczej jej dział, w którym reklamowane są poszukiwane przez nas towary lub usługi, możemy przekonać się o tym, jak duża liczba podmiotów gospodarczych produkuje lub sprzedaje to samo, bądź świadczy te same usługi. Oferty poszczególnych firm, na pierwszy rzut oka są do siebie podobne. Wczytując się uważniej w szczegóły przekonujemy się, że jedne z nich są droższe, inne tańsze, jedne bardziej, a inne mniej korzystne z naszego punktu widzenia. Po przejrzeniu wszystkich ofert okazuje się, że mamy wybór większy niż przypuszczaliśmy. Jest to ważne szczególnie w przypadku dużych i skomplikowanych usług, takich jak na przykład usługi medyczne, usługi budowlane, przeprowadzki, transport na dużą odległość itp. Im bardziej elastyczna oferta, tym bardziej jesteśmy skłonni do wybrania danego produktu lub usługi. Na nasz wybór wpływa też ilość informacji zamieszczonych na stronie firmowej i sposób ich podania.