Wielu osobom wydaje się z pozoru, że selekcja odpowiednich osób do spotów reklamowych, w których promowane są usługi finansowe firm pożyczkowych to czysta formalność i spontanicznie przeprowadzana rekrutacja. Niestety tak nie jest w rzeczywistości. Castingi do reklam usług firm pożyczkowych odbywają się na bardzo złożonych zasadach, które niejednokrotnie są dodatkowo rozbudowywane w celu sprostania określonym wymogom stawianym przez konkretnego klienta. Nie wystarczy zatrudnić pani w podeszłym wieku, która powie wyuczone sentencje i tym samym zwabi widza do skorzystania z prezentowanej oferty. Tu trzeba czegoś więcej. Każdy casting dokładnie musi wziąć pod uwagę obecnie panujące czynniki demograficzne, które składają się na preferencje i zachowania potencjalnych klientów danej firmy pożyczkowej. Dlatego też mylnym stwierdzeniem jest, że zaangażowanie starszej osoby w tego typu kampanię reklamową wystarczy do osiągnięcia zmierzonego efektu jakim jest pozyskanie klientów korzystających z naszych usług.